Efekt metaliczny – potrzeba przynależności i bycia akceptowanym

Efekt metaliczny – potrzeba przynależności i bycia akceptowanym – galeria zdjęć.

Żona potrzebuje być dobrą. Chce myśleć o sobie dobrze i to jest dobry pomysł. Nie chce być nijaka. Chce ludziom kojarzyć się z pozytywnymi wartościami. Chce być inspirująca, pociągająca i atrakcyjna. Chce wnieść w życie innych ludzi coś pozytywnego i obdarować ich swoją osobą. Ale skąd ona ma wiedzieć co jest pozytywne i co jest ważne? Skąd ma wiedzieć co jest korzystne dla innych a co ich krzywdzi? Bardzo dużo ofert i propozycji korzystnego zachowania dostarcza nam telewizja, książka, internet, radio oraz szeroko rozumiana kultura. Ale skąd wiemy kto ma rację? Nie sprawdzimy przecież na własnym grzbiecie wszystkich propozycji „najlepszego dobra” i „największej korzyści”. Życia nam nie starczy. Z pomocą przychodzi nam owczy pęd. Róbmy po prostu to samo co inni, bo inni prawdopodobnie nauczyli się „najlepszego dobra” i „największej korzyści” na własnych błędach i na własnych sukcesach. Eksperymenty na własnym życiu mogą być zbyt ryzykowne.

Żona potrzebuje więc pociągających przykładów zachowania, które zapewnia najlepsze dobro i największą korzyść. Chce kogoś naśladować. Potrzebuje autorytetów. Chce posiadać jakąś hierarchię wartości i jakieś ideały. Żona obserwuje i naśladuje. Gotowe rozwiązania dotyczące zachowania można znaleźć w modzie i w subkulturach. Najlepiej czujemy się w obecności ludzi podobnych do nas i myślących podobnie do nas. Inni od nas ludzie wprawiają nas w zakłopotanie, ponieważ kwestionują nasz sposób zachowania i nasze wybory. Niewielu ludzi lubi krytykę swojej osoby, choć odporność na nieuzasadnioną krytykę i otwartość na konstruktywną krytykę to cechy bardzo ułatwiające relacje międzyludzkie tak w małżeństwie jak i w pracy lub w towarzystwie. Jeżeli ktoś cię krytykuje to znaczy, że się tobą interesuje. Jeżeli nikt nie zwraca Tobie uwagi gdy Ci odbija, to znaczy że jesteś dla niego obojętny. Najlepiej czujemy się więc w naszej własnej paczce, w której możemy brylować i być za to krytykowani, bo wzbudzamy zainteresowanie i akceptację innych podobnych do nas. Szczególnie miło jest słyszeć krytykę od żony, bo to przejaw prawdziwej miłości do męża. Żona nie może być obojętna na skandaliczne zachowanie swojego ukochanego. Ale mimo tego, że żona potrafi zignorować każdą niestosowną uwagę na swój temat i wszystkie docinki odbijają się od niej jak piłeczka pingpongowa od czołgu Abrams, żona potrzebuje akceptacji ze strony swojego mini-stada. Odrzucenie przez grupę jest bolesne, szczególnie gdy żona ma zbyt niskie poczucie własnej wartości, bo w dzieciństwie nikt jej nie chwalił i nie przytulał. Jej własny gang zastępuje więc kochającą rodzinę i realizuje jej potrzebę przynależności i potrzebę bycia akceptowanym. Każda grupa wzajemnej adoracji musi mieć jednak jakieś znaki rozpoznawcze a gang musi jakoś się odróżnić od innych gangów. Nie stosowanie się do zasad obowiązujących w grupie, w tym do zasad ubierania się, grozi odrzuceniem. Założenie garsonki albo stringów bez spodni może skutkować wyrzuceniem z gangu lub wykluczeniem z grupy. Poprzez określoną modę i określoną subkulturę, żona buduje więc swoją własna tożsamość i identyfikuje się z wartościami i zasadami panującymi w stadzie. Ale mimo tego, że żona pragnie się na kimś wzorować, to pragnie być również oryginalna i niepowtarzalna. To wywołuje u niej kryzys osobowości gdy musi wybrać w sklepie odzieżowym jakieś ubrania. Czy są one zgodne z odpowiednim nurtem w modzie? Czy są one oklepane? Czy nie są banalne? Bycie modnym i oryginalnym to wyzwanie. Koleżanki mnie wyśmieją? A może same sobie zechcą to kupić?

Efekt metaliczny przychodzi nam na ratunek kiedy poszukujemy pomysłów do domu, łazienki, kuchni, sypialni które są modne ale jednocześnie oryginalne. Płytki ceramiczne i gresy imitujące betony są wciąż modne, ale już nie na topie. Poza tym wszyscy już to mają. Płytki ceramiczne i gresy imitujące kamienie są wiecznie modne, ale niezbyt oryginalne. Jest jednak coś takiego, co jest niszowe, ale od jakiegoś czasu nieustannie oglądamy to na bardziej odważnych stronach czasopism kreujących świat mody wnętrzarskiej. To efekt metaliczny wywołujący nienaturalne efekty świetlne na metalizowanej powierzchni płytek ceramicznych i gresów. Metal nas intryguje, ponieważ jest to odważny wybór. To taka trochę prowokacja dla koleżanek z gangu i sąsiadek. „Niech mnie skrytykują za to, że nie mam tego co wszyscy, ale i tak będą mi zazdrościć tego, że nie ma u mnie nudy”. Z pewnością poplotkują o mnie za plecami ale ja właśnie lubię takie zamieszanie. Precz z nudą! Za pół roku wszyscy będziecie chcieli układać płytki ceramiczne i gresy metaliczne, takie które widzieliście u mnie. Kiedy wybieramy coś poza głównym nurtem w modzie, sami zaczynamy ją kreować. Określamy wartości i tożsamość naszego stada. Ludzie odważni znajdują naśladowców wśród osób znudzonych tym, co już widzieli i szukających czegoś niezwykłego.

Moda kreuje nasze potrzeby. Potrzeby nie rodzą się same. One przeskakują z głowy na głowę poprzez programy, serwisy internetowe, czasopisma i przykład innych ludzi. Nie potrzebowaliśmy remontu, ale kiedy obejrzeliśmy serial który lokuje piękne produkty przemysłowe w baśniowej romantycznej fabule i scenerii, już zastanawiamy się czemu w naszym domu też nie mogłoby też tak być. Otóż w czasopismach modowych czołowi producenci pokazują odważne pomysły, które potem naśladują inni. To bardzo droga strategia biznesowa, ponieważ aby wykreować modę na nowy, nietypowy wzór należy wpompować majątek w reklamę i obecność w mediach kreujących trendy i potrzeby. Mało tego, aby wypromować konkretny wzór, trzeba poprosić jakiś niepodważalny autorytet, aby go promował swoim wizerunkiem oraz zamontować go w miejscach najbardziej prestiżowych i reprezentacyjnych. Jeżeli produkt pojawi się w domu znanego aktora lub sportowca a potem wraz z jego rozpoznawalną buzią na instagramie lub facebooku lub zostanie zamontowany w gabinecie Władimira Putina i zaprezentowany w przemówieniu do narodu, wówczas staje się kojarzony z najwyższym prestiżem i luksusem. To z reguły wystarcza aby wszyscy wielbiciele luksusu skojarzyli ten wzór z luksusem. Co to jest luksus? Nikt nie wie. Wszyscy za to chcą żyć w luksusie. Producenci ścigają się więc w przekonywaniu o luksusowym charakterze swoich produktów. Potem muszą z wściekłością patrzeć jak naśladowcy kopiują ich najnowsze wzory za połowę ceny. Ale aby uniknąć efektu najnowszego krzyku mody, lub chwilowego luksusu, który za dwa miesiące będzie oklepany i pretensjonalny, trzeba zdobyć się na ryzyko oryginalności.

Nie musimy bać się mody, gdy nie chcemy zostać konformistami. Modę sami tak na prawdę kreujemy, kiedy płyniemy pod prąd. W każdym mieście istnieją trendy lokalne, które wynikają z tego co zobaczyliśmy u znajomych. Jako handlowcy bardzo to odczuwamy. Ale oryginalność nie musi być niemodna. Wystarczy wybrać coś, co jest intrygujące tak jak płytki ceramiczne i gresy dające efekt metaliczny, ale poza głównym nurtem w modzie.

Bezpłatna* wizualizacja i doradztwo

Skorzystaj z bezpłatnej usługi wizualizacji i doradztwa. Klienci którzy kupują płytki ceramiczne w firmie Chata 1 mogą poprosić o pomoc konsultantów. Pomoc polega na wprowadzeniu wymiarów pomieszczenia i jego układu do programu komputerowego a następnie rozmieszczeniu różnych produktów i konkretnych płytek na modelu komputerowym w celu możliwie najkorzystniejszego zaaranżowania danego wnętrza.

Całe pomieszczenie ogląda się na 42 calowym ekranie w formie animacji 3D. W czasie wykonywania wizualizacji konsultant może doradzić jakie technologie są optymalne w konkretnych sytuacjach lub pomóc w doborze materiałów bądź kolorów. Może również zaproponować wiele ciekawych rozwiązań i zasugerować jak stworzyć wnętrze w określonym stylu.

Więcej informacji na temat jak i w jakim celu robimy wizualizacje znajduje się w sekcji „porady”

* Dla klientów dokonujących znacznych zakupów do wizualizowanych wnętrz. Szczegóły informacji dostępne są w salonach.

Negocjuj ceny indywidualnie

Jeżeli klient firmy Chata 1 zamierza dokonać większych zakupów lub zakupów wielokrotnych może ubiegać się o rabat lub stały rabat. Rabaty nie dotyczą aktualnych przecen i promocji. Firmy mogą również ubiegać się o płatności terminowe. Wszelkie kwestie dotyczące cen i warunków sprzedaży uzgadnia się na miejscu w sklepie.

Skorzystaj z bezpłatnego transportu

Przy większych zakupach firma Chata 1 dostarcza towar pod wskazany adres na terenie miasta w którym mieści się sklep bezpłatnie. Transport poza miasto uzgadniany jest indywidualnie.

Przy dużych zakupach możliwy jest transport na terenie całego kraju.

Salony sprzedaży

Suwałki

ul.Szpitalna 1A
tel:87 566 70 33

Ełk

ul.Kilińskiego 16
tel:87 610 99 01

CHATA 1
Żukowski, Puchalski, Żynda Sp.j.

16-400 Suwałki, ul. Szpitalna 1a
NIP: 844-232-02-14, Regon: 200328480
biuro@chata1.pl